Pages

Monday, June 21, 2010

.Urut Bersalin.

.SEBELUM BERSALIN

Penggunaan minyak Selusuh





Minyak selusuh adalah sejenis produk yang diperbuat dari minyak. Jika sebelum penemuan teknologi terkini, minyak masak biasa digunakan untuk membuat minyak selusuh. Tetapi kebanyakan pengguna agak sukar untuk meminum minyak masak yang dijadikan selusuh. Kini dengan gabungan teknologi terkini, pihak kami menggabungkan kehebatan Minyak Kelapa Dara melalui proses sejuk yang langsung tidak menggunakan sebarang haba digabungkan dengan kemahiran seorang bidan pakar bersalin lalu menghasilkan Minyak Selusuh yang sangat berkesan untuk membantu memudahkan proses bersalin.


Dihasilkan dari 100% Minyak Kelapa Dara Organik Suhu Tekanan Rendah

  • Warisan Ilmu Perbidanan Melayu Islam Sejak Turun-Temurun
  • Dibacakan doa-doa khusus untuk memudahkan proses bersalin oleh Pakar Bidan Bersalin
  • Gabungan Ilmu Perbidanan Tradisional dan Teknologi Moden
  • Pertama Seumpamanya di Malaysia

KELEBIHAN MINYAK SELUSUH BIDAN KAMPUNG

  • Warisan Ilmu Perbidanan Melayu Islam sejak turun temurun yang sangat sukar ditemui pada hari ini. Kini telah berjaya digabungkan dengan teknologi terkini.
  • Dihasilkan oleh seorang Bidan Pakar Bersalin yang terkenal. Berpengalaman puluhan tahun membantu proses kelahiran bayi dalam 1001 macam situasi.
  • Diperbuat daripada minyak kelapa dara asli gred tinggi yang melalui proses pengeluaran yang ketat. Penggunaan minyak sebagai bahan membolehkan bayi bergerak lancar didalam rahim. Ia akan membantu ketika proses kelahiran.
  • Memberikan sumber permakanan yang baik kepada ibu dan bayi dalam kandungan kerana kelebihan-kelebihan yang terdapat di dalam minyak kelapa dara.

KAEDAH PEMBUATAN

Kaedah pembuatan teliti dengan jaminan kualiti kekal pada tahap terbaik. Di proses pada suhu rendah dan tanpa penapis. Melalui satu ritual yang berdisiplin, dibacakan ke dalam minyak ini pelbagai doa khusus untuk memudahkan proses bersalin oleh seorang bidan pakar bersalin. Kaedah pembuatan minyak selusuh dan air selusuh adalah berbeza. Melalui testimoni yang telah dibuat, minyak selusuh jauh lebih berkesan berbanding air selusuh.
InsyaAllah dengan izin Allah.
.
.
.
.


.SELEPAS BERSALIN




Mengurut, menungku atau mengganggang dan membengkung adalah antara ciri-ciri yang menjadi kemestian bagi masyarakat Melayu dalam menjalankan perawatan selepas bersalin. Diikuti dengan perawatan dalaman, iaitu menggunakan jamu. Namun dizaman serba moden ini ibu-ibu yang bekerja mungkin terlalu sibuk untuk melakukan rawatan tradisi yang diamalkan oleh nenek moyang yang terdahulu. Tetapi jika mengetahui khasiat dan kelebihannya pasti ibu-ibu tidak merungut atau memberikan seribu alasan.

Alat Yang Digunakan Sewaktu Mengurut Si Ibu Yang Baru Bersalin:
1. Satu Tuala Tangan
2. Satu Sudu Kecil ·
3. Tiga Piring Kecil ·
4. Satu Gelas Besar Air Panas. ·
5. 1 –2 Inci Berus. ·
6. 1 Atau 2 Kain Untuk Alas Perut. ·
7. 1 Bengkong ( Sekurang-Kurangnya 8 – 10 Metre ) ·
8. 1 Botol Minyak Tapil ( Serai ) atau Minyak Tapil Lemon ·
9. 1 Botol Minyak Kayu Putih

Perut Yang Tidak Boleh Diurut :
1. Yang Di Operation Sekurang-kurangnya Selama 2 atau 3 Minggu.
2. Perempuan Yang Datang Kotor ( Haid ).
3. Ulser Perut ·
4. Apendix
.
.
.
.

No comments:

Post a Comment